- Poniedziałek – w godzinach od 9.00 do 18.00
- Wtorek – w godzinach od 9.00 do 15.00
- Środa – w godzinach od 9.00 do 15.00
- Czwartek – w godzinach od 9.00 do 15.00
- Piątek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 – 190 – 590
(z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna pn. – pt. w godz. 8.00 – 20.00
Informacja w sprawie składania i rozpatrywania skarg i wniosków
- Świadczeniobiorca może złożyć skargę związaną z naruszeniem zasad udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w komórkach skarg i wniosków działających w Centrali i w oddziałach Funduszu.
- Skargi i wnioski mogą być składane pisemnie, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej jeżeli są opatrzone podpisem elektronicznym lub ustnie do protokołu.
- Skargi lub wnioski mogą być składane w imieniu własnym lub innej osoby za jej pisemną zgodą
- Uwaga! Skargi lub wnioski, nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby, która je wniosła, pozostaną bez rozpoznania.
- Nie rozpatruje się spraw, które zostały rozstrzygnięte prawomocnym wyrokiem sądu lub ostateczną decyzją administracyjną. Świadczeniobiorca, którego prawo do świadczeń zdrowotnych nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może także złożyć skargę do:
- Rzecznika Praw Pacjenta,
- Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej,
- Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych,
- Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Sekcja Skarg i Wniosków Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
ul. Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa
Faks: (22) 582 84 21